Вітаємо Вас на ART-max!

Пориньте у світ творчості відомих сучасних українських художників!

Майстри

Дарія Туманова

Квітково-архітектурні мотиви, замріяні або веселі люди та термоядерно яскраві кольори: все це у новому вияві модернізму. Ця мистецька знахідка не є такою простенькою та кічовою, наскільки може бути розфарбоване полотно. Квіти й будинки, діти та книжки – та вкраплення пейзажних мотивів, все це ми можемо спостерігати у творчості однієї з найбільш продуктивних художниць львівської нової хвилі постмодернізму. Взявши за джерело натхнення щось із неокласики, щось із своїх улюблених дитячих книг, а щось – із химерного змішування кольорів, що нас оточують, Дарія Туманова доносить до нас багато ідей. Одна з них – це розфарбовування барвами своєї уяви та творча сміливість в інтерпретації того, що є навколо нас усіх. Художньо переосмислене місто Львів, сценки з життя дорослих і дітей – та квіти, океани квітів. Показна наївність та врочистість картин не є випадковими: адже тут маємо становлення художниці крізь тернії побуту та життя у сім`ї – багатодітній, до того ж. 

Бажання творити та можливість творити – це дві різні речі, тож лише після появи на світ п’ятої дитини Дарія змогла знайти засоби та стимули малювати, незважаючи на динамічне зростання якості робіт від напіваматорських – і до конвеєрно-професійних. Квіти та будинки, діти та книги, янголи та фрукти – все це поєднується у вирі спокійних, споглядальних емоційних станів: стомлена жінка після роботи в дизайн-студії створює нові постмодерно-неокласичні полотна й формати. Імпровізована студія просто у мисткині вдома та вічна атмосфера фарб і побутових шумів створюють необхідну базу для творчої реалізації цієї особистості: не спокоєм одним. Ранній підйом та робота, робота, робота – інколи навіть вночі. Саме так повинен працювати справжній художник, хай навіть він розпочав свою діяльність пізніше, ніж юні фаетони, які спалахують і згасають.
Художня освіта в нашої героїні також має місце, а також і педагогічний досвід. Але якщо між здобуттям цих знань та їх реальним використанням на акварельному папері чи підготованому підрамнику була велика перерва – надолужити все пропущене видалось не таким простим завданням. Щоб «набити руку» знову Дарія щодня вела артбуки, змальовуючи туди усе, що бачила – чи то спляча дитина, чи квіти серед осені, чи дерева у парку – а чи більш урбаністичні мотиви. Поступово майстерність поверталась до неї, і вироблявся новий стиль, який було підсилено і заняттями хендмейдом та цілою міні-індустрією прикрас із валяної вовни, і комп’ютеризованим графічним дизайном та такими актуальними техніками, як розпис по тканині (батік), і навіть вітражі-тіффані.
Новий стиль, життєрадісний та нестатичний, потрібний самій художниці як повітря і вже доведений до автоматизму – квітково-архітектурні мотиви із дійовими особами, що нічим, окрім стилізації, не відрізняються від звичайних дітей. Також присутні тут і мотиви фотокопіювання, але зі своїм осмисленням і знову ж таки – стилізацією. Перші натюрморти Дарії ще нагадували щось більш декоративне, аніж академічне – і до останньої техніки вона, за фахом вишивальниця, не повернулась: її більше цікавила нова сторона у мистецтві.
Насправді ж, кожен художник має свій шлях, і зазвичай шлях цей або звивистий серпантин – або стабільно-різка синусоїда. Коливання у творчій індивідуальності авторки яскравих квіткових сюжетів відбувалось так само приховано, як і в інших митців, що заглиблені у свій світ навіть у моменти відпочинку від самого творення картин. Маючи великий потенціал і практично незламну силу волі, адже не кожен зможе від майже повної творчої стагнації перейти до різкого зростання хисту через призму всіх помилок і неточностей, Дарія «бере» тим, що вона ніколи не зупиняється на досягнутому. Тверезо оцінюючи недосконалості своїх робіт, вона деталізує й вимальовує їх ще більше, переробляючи концепції та звертаючись до якісно нових жанрів – наприклад, відгомонів абстракціонізму.
Чи є роботи Дарії потрібними широкому загалу? Безумовно, у кожного свій смак. І постмодерністська культура передбачає таке розмаїття стильових відгалужень того ж живопису чи графіки, що вдовольнить навіть найбільш прискіпливого цінителя образотворчого мистецтва. Зараз модно ходити на виставки й говорити про «концептуально-ідейні основи творення цього окремо взятого полотна» - і такі надзвичайно закручені фрази люблять вживати люди малокомпетентні у художній творчості. Приклад Дарії показує нам: працюйте наполегливіше, і вам самим почнуть хоча б на краплю подобатись ваші роботи. І квітково-архітектурні мотиви, хоч і не будучи зразком абсолютної провідної зірки усіх на світі художників, є тими барвами світу, які варто побачити в саме такому поєднанні.

© 2014 ART-MAX